Alla inlägg under augusti 2009

Av Petra Skog - 29 augusti 2009 21:52

Hejsan alla!


Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att det blir så lite inlägg här på bloggen och ännu mindre bilder! Men jag ska nu, efter semestern, försöka att bättra mej. Det har hänt så mycket på slutet att dagarna bara rullar iväg. Jag har börjat plugga en kurs på halvtid i Gävle, Nova har börjat med babysim igen och vardagen rullar på i snabb takt. Jag läser social psykologi och det är ett riktigt intressant ämne, hoppas att jag hinner med att läsa på kvällar och helger bara.......

Nova har sovit såååå otroligt dåligt ett par nätter nu så både jag och Daniel är jättetrötta, men det är ju så att ha barn, kommer liksom på köpet. Jag jagar nytt jobb och skulle hemskt gärna vilja ha ett natt jobb till våren, så är det någon av er därute som vet om något så är ni hjärtligt välkomna att höra av er. Till sist skickar jag en tanke till min kompis Johanna som är jättesjuk i nån slags influensa, krya på dej min vän.


Godnatt


// Petra

Av Petra Skog - 23 augusti 2009 20:34

Hejsan alla!


 Nej jag har inte fått för mej att sluta blogga, har bara haft så mycket för mej på sistone.....

Vi har varit och hälsat på Daniels mormor och Lasse i Kalmar. En jättefin lägenhet har dom i en jättehärlig sommarstad! Vi hann även med att besöka glasriket och en dag spenderades även på Öland, härligt, härligt! 


Idag har vi varit och tittat på en ny diskmaskin efter som den andra har tackat för sej. Nu på tisdag börjar Daniel att jobba igen och jag och Nova blir ensamma på dagarna igen, hur det nu ska gå? Har ju varit van vid att ha Daniel hemma på dagarna..... Ja ni man kan ju undra var den här sommaren tog vägen, fort gick den i alla fall


puss och kram // Petra

Av Petra Skog - 8 augusti 2009 23:10

Ja ni jag antar att ni är lite nyfikna på hur det har gått med nya bilen???

Jag kan säga att det går riktigt bra! Bilen är såå rolig att köra och den går så himla bra. Allt går ju i och för sej bra när det är nytt. Det roligaste med bilen är dieseln. Den drar ca 0.5 liter på landsväg när man ligger på 90 km/h, det kallar jag för en riktig bil! 

Bilder kommer, måste bli bättre på att komma ihåg kameran i fortsättningen!

Annars har vi firat Göran som har fyllt år idag, det blev ett litet kräft kalas......

Snart blir det godnatt,


// Petra

Av Petra Skog - 6 augusti 2009 12:20

Snart är det dags mina vänner, vi ska få hämta bilen!!!!!

Jippie jippie,

Det ska bli superroligt att få sätta sig i en bil och känna att det fortfarande luktar nytt, 

Höres senare när jag har lyckats att sluta köra min pärla



// Petra

Av Petra Skog - 1 augusti 2009 21:59

Hejsan alla glada!


Semestern flyter på, men den här veckan händer inte mycket eftersom Daniel har varit  magsjuk i flera dagar nu så vi fick ställa in Kalmar resan ett tag. Tro det eller ej men vi har faktiskt köpt en ny bil den här veckan. En kia ce'ed. Det blev en diesel bil med så nu kan vi åka billigare ett tag framöver. Den är såååå fin och jag längtar tills på torsdag tills vi får hämta den. Det ska monteras dragkrok och motorvärmare på den så där för tar det lite tid. Tanken är att vi nu ska försöka att byta bil var tredje år, så att vi alltid har en ny och fräsch bil som rullar och går utan större problem. Ingen är lyckligare än jag för det för jag har bara haft skrot bilar att åkt i mina dar förut.......

Grodan mår bra och växer å det knakar


God afton,



// Petra

Ovido - Quiz & Flashcards