Alla inlägg under juli 2009

Av Petra Skog - 27 juli 2009 15:54

Jag har inte blivit sjuk, datorn har inte gått sönder och skrivarlusten är inte heller borta.Jag och min familj har bara SEMESTER! Skönt som satan är det utan vardagliga måsten. Nu kan man bara mysa och läsa böcker dagarna i ända om man vill. På torsdag åker vi troligen ner till Kalmar. Det ska bli roligt. Förhoppningsvis så kan vi stråla samman med några kompisar där också.....

Nu kommer det nog att bli lite färre inlägg här på bloggen ett tag, men det kanske ni redan har märkt? Hi hi hi hi......

Jag önskar er lata dagar med sol om ni har semester, och ni som jobbar får försöka att ha trevligt ändå,


Sommaren är kort så ta tillvara på den.....


Soliga hälsningar 


// Petra

Av Petra Skog - 23 juli 2009 23:54

Japp nu är vi på hemmaplan igen! Åland var en fin ö. Stugan kunde ha varit bättre men det vet man ju inte innan man bokar. Vi har nog sett det mesta av Åland eftersom det inte är så stort där. Nu ska jag faktiskt gå och lägga mej i min egna säng och det ska bli sååååååå skönt. 



Godnatt å mä råkes i möra...


// Petra

Av Petra Skog - 21 juli 2009 00:39

Hejsan alla!

Har så roligt tips till er därute! Se min lilla videosnutt här i inlägget så kommer ni förstå vad det handlar om.....

Jag och Daniel var på bio tidigare ikväll och såg denna heeelt underbara film. Ska ni bara se en film denna sommar så är det denna ni ska se! Nu åker vi till Åland om ett par timmar och sen kommer vi hem i slutet av veckan


Hasta la vista


// Petra




Av Petra Skog - 16 juli 2009 14:33

Japp nu är det bokat och klart! Vi, jag, Daniel, Nova och min pappa åker till Åland på tisdag. Fick tag i en stuga i sista sekund och till bra pris så det ska bli roligt. Annars har det inte bloggats på ett tag (Ledsen för det, Elina) men jag har knappt varit utanför dörren den här veckan, har mått såååå pyton. Hatar verkligen att vara sjuk på sommaren, det tycks liksom aldrig gå över. Idag känns det dock lite bättre och imorgon går min kärlek äntligen på SEMESTER, sen ska vi bara mysa och ta dagen som den kommer. Vi kommer ju att "hemestra" i sommar. Hemestra= semestra på hemmaplan, väldigt inne den här sommaren pga finanaskrisen. Nu på söndag smäller det i vår lilla by, det är nämligen dags för årets traktorrace. Byarnas bönder gör upp om titeln som årets snabbaste traktorförare. Låter lite töntigt men det är faktiskt roligt. Nej nu vaknar min lilla go'fis, så adjö för stunden....


// Petra

Av Petra Skog - 12 juli 2009 19:05

Jag har faktiskt inte så mycket att skriva en dag som denna. Jag har feber och halsont och jag tror även att Nova har lite feber. Daniel har hunnit klippt gräset innan regnet fick för sej att det skulle ösa ner. Jag är så otroligt less på detta "upp och ner" väder. Man kan ju fråga sej om det är för mycket begärt att det kan få vara fint väder juni, juli och augusti eftersom vi större delen av året nästan har vinter. Och med fint väder menar jag att det inte ska vara 35 grader hett heller så man knappt kan vara ute. Nu känner jag mej som en riktig gnäll kärring men man kanske blir det när man inte mår så bra. Hoppas att ni i alla fall har haft en bra dag trots det hemska vädret,

Återkommer när det mås lite bättre,


// Petra

Av Petra Skog - 10 juli 2009 23:14

Ja det kan man fråga sej. Jag har druckit ett glas med rödvin ikväll och glaset var inte ens fullt och nu känner jag mej påverkad. Inte jättefull men inte helt nykter heller. Ja det var ju faktiskt över ett år sedan jag drack nån alkohol överhuvudtaget så lite ska det väl kanske kännas. Så nu vet ni det. Kändes som ett lite oviktigt inlägg såhär på fredags kvällen, men dock ett inlägg. Nova sussar sött i sin säng och Daniel tittar på nåt tråkigt skit på teven, blir nog godnatt nu,


// Petra

Av Petra Skog - 9 juli 2009 16:23

Ja nu är äntligen Novas alldeles egna bok här! Jag och Daniel har gett Nova en bok om sig själv med en massa bilder i, som dop present. Den blev såååå himla fin! Annars händer inte mycket här en regning dag som denna i min lilla byhåla..... Hade ett utbrott i morse som hette duga. Jag hade tappat bort plånboken och den som fick ta emot allt var min stackars Daniel. Ja det är tur att man har en sån snäll man som alltid förstår och alltid kan trösta en, tack för att du finns älskling! Som plåster på såren har jag faktiskt köpt en liten present, ( det dåliga samvetet talar ).....

Lilla grodan mår bra och är trött idag, tror att hon är lika väderkänslig som sin lilla mamma......

Glömde att säga att boken heter: Boken om den lilla grodan, Såklart!

 Framsidan på boken ser ni här nedanför,


Adjöss


// Petra



Av Petra Skog - 8 juli 2009 20:56

Ja jag måste säga att jag blev faktiskt rörd till tårar igår. Satt och såg på Michael Jacksons minnes ceremoni och det gick bra ända tills hans dotter höll ett litet men känslomässigt tal om sin pappa. Jag håller med kommentatorerna på tv'n och tycker också att Michael hade behövt höra de fina orden om honom när han levde och inte när han var död.....

En allmänt skön dag annars och jag och Nova blev bjudna på lunch av grannen, tack tack!

Nu fick jag besök så nu blir det inget mer för den här gången

Hej svejs

// Petra

Ovido - Quiz & Flashcards